5 Temmuz 2011 Salı

GİDİYORUUUUUZ- Pasaportlarımızı yenileyelim

Erasmusta önünde bir rehber olmadığı içini herşeyi biraz şansla yapıyosun gibi geliyo bana.
Bigün vize almam gerektiği aklıma geldi
gitmeme 1 ay kalmış ve okulun halledip halletmeyeceğini bile bilmiyorum, aradım halletmiyolarmış ve vize öyle bir iki günde çıkan birşey olmadığı için gitmeden en az bir ay önce başvurmak gerekiyormui :S evet geç kaldım.

Bakalım zaman ne göstericek, yetişebilecek miyim.

Pasaportum eskiydi, tabi önce pasaportumuzu yenilememeiz gerekiyor.

Pasaportu yenilemek için önce e-pasaporttan randevu alıyosun, nereye yakınsan ordan alabilirsin, nüfusunun kayıtlı olduğu yer ile bir ilgisi yokmuş, buna sevindim, çünkü her dakika işten izin almak istemiyorum, bende işe yakın emniyet müdürlüğünden bi gün seçtim ve o saatte gittim.
Tabi randevu gününe kadar pasaport için fotoğraf çektiriyosunuz, arka fon beyaz, donuk bi bakışla pasaportuma hazırım :)
Giderken yanınızda 2 fotograf, varsa eski pasaportunuz, nüfus cüzdanınız ve bir adet fotokopisini götürüyorsunuz, ve pasaport harcını gitmeden önce bankadan yatırıp o dekontuda yanınızda götürüceksiniz.

Bankaya para yatırırken pasaportu ilk defa çıkarıyorsanız, defter bedelini ödemek istediğinizi de söyleyin, yoksa emniyetten geri dönmek zorunda kalırsınız.

Ben 2 yıllık pasaporta başvurdum, 2 yıl için harç bedeli 166.90 TL, Defter bedeli de 54 TL.

Emniyete verdik belgelerimizi, bir hafta içinde göndereceklermiş.
Bir an önce gelsin-  vizeye koşa koşa gitmem gerek!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder