28 Temmuz 2011 Perşembe

UÇAK AMA NEREYE?

Gün geçmiyor ki bişeyler belli olsun, biride elimden tutsun bak bu evin bu araban bu da isveçte kullanacağın telefon hattın desin.
Şuanki durumuma bakalım...
Son 23 gün
İsveç'te kalacağım bi yer bile yok ama uçağım hazır.
Vizem yok ama bavulum hazır.



Ve İsveç'te ev bulmak gerçekten çook zor, bilmediğin bir ülkede, bilmediğin bir dilde, bilmediğin insanlarla ev tutmaya çalışmak beni resmen yordu.

Her yere mail atıyorum "about accommodation" yazıp, ama hiçbirinden cvp alamıyorum.
zaten ilanlar da isveççe,hiçbir şey anlamıyorum.

Mesela ilanda "2,5 rum och kök uthyres för tex." yazıyo o kesin 2.5 odalıdır, för tex de güzel, lüks, harika bişey falan demektir diyorum "tvarummare med balkong och fin" yazan bişey gördüğümde heh balkong dediğine göre balkonlu burası süpermiş ya hemen tutiyim bunu diye diye nerdeyse bütün evlere başvurdum.
Gittiğimde 2.5 metrekare bi balkon tuttuğumu görürsem hiç şaşırmıcam, herşey süpriz şuan bana.

Bide tabi burdan 1.930,26 km uzağa  -googleearth'den ölçtüm :) - hemde beş aylığına gidince kendini hemen Avrupalı sanan, beraber eve çıkalım mı diyen yurdum delikanlıları yokmu, onlara inanamıyorum, sen burda okuldayken sorabiliyomuydun acaba ki gidiyoruz diye cesaret buldun he my town's son ? Cevabımı veriyorum, hayır tabiki, senle ne ev arkadaşı olcam ben orda, git bide Türkle uğraş, çorabını orda çıkarmışsıni bu diş macununun hali ne böyle, sana domuz eti alma demiyo muyum oooof, evlenmeden başıma dert almaya hiç niyetim yok, bay :)

Benim İsveçlileri burda anlatmadan önce Türkleri anlamam gerek sanırım, Erasmus deyince aklına party, gezi, çılgınlık gelenlerin aksine benim nedense aklıma  dinginlik, huzur ve safelat geliyor, bu blog daa bildiğin 27 yaş üstü izlenimleri anlatıyor, hmm şeey Erasmus için yaşlanmışmıyım ne?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder