21 Eylül 2011 Çarşamba

Kırmızııı beyaaaz en büyük Karlskronaspor

Karlskrona Buz hokeyi maçına gittim, ve ben bu oyuna ba-yıl-dım. İsveç zaten hokeyde iddialı bir ülkeymiş ve Karlskrona hockeyklubbs
Telenor Arena’da yapılıyor maçlar, merkeze 10 dakika mesafede, ben de çok fanatikmişim gibi ilk maçlarından izlemeye gittim, ilk maçı olduğu için de baya görkemli bi açılış yaptılar, zaten hokey başlı başına güzel bir spor, kıyafetleri, renkleri, oyuncuların hareketleri, kavgalarıyla tam izlenesi bir spor.
Oyun hakkında hiçbir bilgim yok, altı tane Fransız arkadaşla gittim, onlar da hokeyi benden iyi biliyolar ama kurallara onlarda Fransızlar , biliyorum kötü bi espriydiJ  O lala eşliğinde hokey izledim yani, ama en azından oyunun 3 devrede oynandığını, her devrenin 20 dakika oldugunu, devreler arasindada 10-15 dakika ara verildigini o aralarda yenilip icildigini ogrendim
Arenada ne yenir? Bu Isvecliler surekli sosisli yiyolar, barbeque party deyip toplanip sosislileri ekmek arasina koyup yiyolar burda da tabiki sosislide kuyruk var, bi de kroppkakor dedikleri, tanesi 10SEK, olan Isvec’in ozellikle guney kisminin geleneksel yemeginde kuyruk vardi, o  da bizim icli koftenin aynisi, haslama olarak veriyolar, ama tam verirken uzerine tuzlu bir krema ve yabanmersini recelinide koyunca o tatli tuzlu enteresan bisey oluyo, ben tabiki aldim ama yiyemedim, hmm simdi yazarken neymis o diye baktim da, sogan, domut eti ve domuz yagi ile tutsulenmis patates yuvarlamaymis kendisi ,  o-oo ama ben burda elimde google translatelemi gezicem hep.
Devre arasinda bunu alip oyuna donersek, Oyunda 6 kisi oynuyo ama her takimda 20 kisi var bekliyolar yedek klubesinde, hmm aslinda pek bekliyolar denilmez, surekli birileri yedek klubesinden atliyo, ama surekli yer degistiriyolar, o hizla kim karar veriyo, isteyen mi oyuna giriyo onu cozemedim.
Oyunda surekli bi siddet var, ve surekli seyirci uyanik tutuluyor, mesela kavga mi cikti hemen kavga muzigi gibi bir muzik veriliyor, gol atildiysa hemen neseli muzik, gol yendiyse agir muzik, baya eglenmek icin gitsen olur yani, surekli oyuncular sopalarla yumruklarla birbirlerine vuruyolar, bide birbirlerini  gum diye sahanin kenarlarina itiyolar, gayet alisilmis bi durum hemen rambo muzigi caliyor, hakem usulca geliyor cezali kimi gorduyse onu tutup pateniyle uzaklara goturuyo ve takimi bi sure cezali olarak 5 kisi oynuyo

Benim simdilik hokeyden anladigim budur yani
Bundan sonra daha sıkı takipcinim Karlskrona hockeyklubb

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder