15 Şubat 2012 Çarşamba

geçen yıl bu zamanlar..




İsveç'e geldiğimden beri bunu duyuyorum "Geçen yıl bu zamanlar...." ee nasıldı? "dizimize kadar kar vardı", sence nasıldı ? "bence belimize kadar kardı", kaynak: yok
o yüzden bu yıl bir kaynak bırakmaya karar verdim ki seneye bu zamanlar.. kaynak göstererek yorum yapabilin diye. -evet kaynak önemli,evet tez yazıyorum :)

2012 aylardan şubat...
Bugün itibariyle ağaç dallarının üstünde bile bir karış kar var.
İlk defa aralıksız kar yağdı üç gündür burda, geçen yıl bu zamanlar insanlar kapı dışarı çıkamıyormuş soğuktan ama henüz o kadar soğumadı bu yıl bu zamanlar.

Buraya gelirken "gidipte donmamak var, donupta bulmamak var" diye vedalaşırken herkesle en çok korktuğum şey İsveç'te donmaktı, ama şansımıza İsveç son 250 yılın en sıcak kışını geçirmiş bu yıl.
Aralık güneşli, ocak romantik karlıydı, hatta o kadar romantik karlı ki uzun uzun yürürsünüz altında.

Sonra birgün denizin donduğunu gördüğümde çok heycanlandım, yaklaşıp yakından bakıcam gerçekten donmuş mu diye, hava güneşli, kış günü tabi soğuk ama normal bi kış havası, denize yaklaştıkça yüzümü hissetmemeye başladım, öyle bir soğuk geliyoki o denizden, alt tarafı cebimden telefonumu çıkarıp bir fotograf çektim, sonra ellerimi hissetmedim, öylesine bi soğuk, sonra korkarak okula girdim, camdan baktım herşey hala çok normal gözüküyo, güneşli, karsız bi kış günü. Beni artık kandıramazsın, bi daha o tuzağa düşmem. Zaten bi kerede gecesine aldanıp bisiklete binmişliğim var ki sonra bacaklarımı hissetmeyip,bir hafta da hasta yattım. Ama bidaha düşmem senin buz tuzağına, evet işte tam olarak hava durumu bu. karsız ama buzlu!



Baltık denizi dondu, ben "yok ben basmiyim o denizin üstüne, çatlar matlar" derken üstünden motosikletle karşı adaya geçen bi adamı ve bebek arabalarıyla üstünde dolaşan aileleri görünce içim rahatadı, bide tabi okul donmuş denizin üstünde kayalım diye paten vermeye başlayınca, dedim dahada bişey olmaz bana ve yürüyerek karşı adaya geçtim :)


Kış çocuğu olarak doğsam da soğukla aram hiç iyi değildir benim, soğuk havalarda saçımı bile zor toplarım, bi anda nursuz.huysuz.şuursuz bişey olurum ben ama buranın şimdilik uslu uslu yağan karını çok sevdim,şubata geldik ve hala bakımlıyım burdan anladım :)
 Bide neden burda kar sevdim bilio musunuz, çünkü kar simli, olabilir mi?Türkiye'ye dönünce bakıcam, orda da karlar simli mi? Her kar aslında simli midir yoksa burda temiz havadan dolayı mı bu simli kar?

şubat haberleri bu kadar,Hava durumunu sundum, şimdi söz sende Ali Kırca...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder