28 Ocak 2012 Cumartesi

Berlin dediler geldik...


Nedense Berlin'i hiç merak etmemişim bugüne kadar, Türkiye'de çok Almancı olmasından mı, Almanya'da çok Türk olmasından mı bilmiyorum ama Almanya bana hep soğuk geldi, Almanlarıda zaten sevmezdim buraya gelene kadar. ama farkettim ki bu Erasmusta en iyi anlaştığım erkeklerde kızlarda Alman, kısaca ben Almanları bildiğin seviyomuşum, ben bi Alamancıymışım adeta.
gezi planımızda da hiç Berlin yok, öyle birden bire oldu, geldik, beğendik, Spree Nehri ve Havel Nehirleriyle heryer kanal burda da.

1989 yılında duvarları yıkınca da şimdiki kimliğine bürünmüş Berlin. Berlin duvarının son kalan kısmı Batı Berlin’de Wedding mahallesi sınırında Ackerstasse ile Bernauner Strasse’nin kesiştiği köşede.

Berliner Dom'a gidip bi katedral daha görebilirsiniz mesela. İçindeki Prusya krallarına ait lahitler gerçekten güzeldi. Buraya Berlin Katedrali densede wikipedia beni düzeltti "içinde hiç bir zaman bir piskopos yaşamadığı için gerçek anlamda bir katedral değilmiş"

ünlü Aleksanderplatzı, şehrin heryerinden görülen 368 m. televizyon kulesi, eski yahudi mahallesi mitte bölgesi, ve tabiki türk mahallesi Kreuzberg gibi bi çok yer daha...


Berlin'de yolunuzu kaybetme ihtimaliniz yok, ikiyüz bin Türk yaşıyormuş, zaten bi süre sonra ben unutup Türkçe sormaya başladım onlarda gayet normal cevap verdiler, artık "vaaaay be vatanım, nerelerdensiniz siz" bile kalmamış, çünkü burda gerçekten herkes Türk.

Ve tabiki Pergamon Museum, sen gel bizim Bergama'nın hepsini sök, getir buraya, bizde Bergama'da bi taş, bi ot bulup bi tepeye oturup hayal kuralım, buralar heeep akropolmuş diye, sonra bütün heykeller, sütunlar burda sergilensin vaaay beee "en azından bi heykelimizi bile kurtarsam iyidir" diye söylene söyelene girdiğim müzeden, "adamlar haklı tabi canım" diyerek çıktım. Artık bilmiyorum, ben Alexander Conze'nin yalancısıyım, 1878 yılında bi gelmişlerki Bergamalılar o heykelleri eritip eritip kullanıyo, onlarda bu güzellik böyle yok olmamalı deyip başlamışlar çal(ış)maya. Ben inandım, böyle dahiane fikirler zaten hep bizden çıkmaz mı? (3921'e teşekkürler)

Berlin... gelişmiş,modern, büyük bulvarlı bi şehir işte, insanları garip, gençleri korkutucu, gece sokaklarında dolaşmak tehlikeli, biz Amsterdam'dan korkarken asıl korku filmi burasıymış, "bişey yapmaz bişey yapmaz" dedikleri sarhoşlarıyla, garip alman müzikli eğlence anlayışlarıyla -tamam felix haric-  gündüzü parlak gecesi ürkünç Berlin, beni korkuttun. Duvarlarını yıkmışsın ama adam olamamışsın Berlin :)

1 yorum:

  1. Berlin'in hakkını yememek lazım.
    Çok turistik bir şehir olmasa da, canlı, hareketli, bir bilenle gezilirse tadından yenmeyecek bir şehir aslında. Jazz sevenler 'A TRANE' de mutlaka müziğin tadına varmalı!

    YanıtlaSil