3 Aralık 2011 Cumartesi

Kasımdı, Göteborg'taydım.

Bana Göteborg'tan ne anladın diye sorarsan, Karlskrona'dan büyük, Stockholm'den küçük, Kopenhag gibi, ama değil gibi bi İsveç şehri daha derim, o kadar. bi gece bi günden sadece aklımda kalan müzeleri müzeleri bide ee şey müzeleri oldu, Frida'nın eserlerinin olduğu sanat müzesine, geçmişten bugüne kıyafetlerin sergilendiği design/art müzeye


bi de eski kilisenin içine kurulan akvaryum müzesine gittim, gün bitti, ben bittim.


Bir şehri bi günde tanıyamazsın biliyorum ama aslında ne dersem diyeyim ben İsveç kentlerini seviyorum, hele de Göteborg'tan başka ülkeleri gezip yine İsveç'in bi kentine dönüyosan bunu çok iyi anlıyosun, yine kibar, yine huzurlu, yine sakin, serin kanlı, acelesi olmayan şehirler, hepsi birbirine benzer kiremit rengi yapıları, dik çatıları, Kasım rüzgarlarıyla yinede bişeyler çekiyo beni burda.

Göteborg'ta heryere tram'larla ulaşabilirsin, tramvaylar metro ağları gibi yerin altından geçmediği içinde bi süre sonra şehri öğrenmiş oluyosun zaten, enteresan bi ulaşım mantığı var burda mesela sen biniyosun orta kapıdan ya da arka kapı artık nerden binersen bin, kimse bilet kontrolü yapmıyo, sen içerden alıyosun biletini yada kartın varsa, sen biliyosun olduğunu o kadar, İsveçliler böyleler, sen sorumluluğunu bilip almış oluyosun zaten kimsenin sormasına gerek yok  bende"alla alla bu ne kadar insanlara güvenen bi ülke derken" bi istasyondan üç-dört tane adam biniveriyo ve kartlar lütfen diyo, ilginç bi kontrol sistemi, herkes gösteriyo biletini, göstermezsende aa tamam falan diyolar gibi bi halleri var zaten.

İstanbulda bi metro düşün ki bilet kontrolü yapılmasın, ön kapı arka kapı açılsın herkes binsin, kontrol olmasın olmasın bigün bi kontroler adam binsin, bana mı denk geldin o kadar metro var der, onu orda linç ederler linç, ne göstercekler bilet, milet.

Göteborg dedik Liseberg dediler

Kasımda Göteborg'a gidersen hafif yağmur olur,hafiften dondurucu bi soğuk olur, ama yazın yine gidilesi bi şehir Göteborg. Mesela Liseberg var ki; İskandinavya’nın en büyük eğlence parkı,ona gelmek isterim bidaha, sadece nisandan ekime kadar açık sonra kapalı Kasımın sonundan Aralık 23e kadarda  Christmas Market varmış,  masal gibi bi şey yaratmışlar, fotoğraflarına bile ba-yıl-dım, bakınız sizde bayılınız hatta oralardan geçerseniz mutlaka uğrayınız.
 - öle deme dünya küçük-


 bu da Göteborg sahili.Sahil kenti olurda manzarası güzel olmaz mı!



Götheborg Stockholm'den sonraki en büyük şehri İsveç'in, hava alanından aktarma yapmıcak olsam aklıma gelmezdi bile ama gelip yirmi gün kalan tanıyorum, İsveçliler seviyo burayı.
Karlskrona'dan trenle beş buçuk saat, sonrası malum merkez istasyondan hava alanına uçak saatinden 2 saat önce kalkan airbuslar var ama ben kaçırdım, tabi kaçıranlar içi hemen önünde taksiler var, taksiyle de yarım saat  ama şöyle bi ayrıntı var ki; iki hava alanı, ikiside şehrin iki ayrı ucunda, hangisine gideceğinizi iyi öğrenin , otobüsüde kaçırmayın, ben ettim siz etmeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder