5 Aralık 2011 Pazartesi

hola barselona !


Gaudi'nin elinin değdiği şehir, Barselona..
Bi şehri bu kadar mı değiştirir bi insan eli, Gaudi hayranım sana

Kasım 12, İsveç'ten gelirken giydiği montu Fransa'da çıkarmış birine Barselona'da hırka bile fazla geliyo, güneş tepemde t-shirtle geziyorum! işte bu yüzden Akdenizi seviyorum.
Akdenizlileride seviyorum, tek kelime ingilizce bilmeden sizi sorduğunuz soruya pişman edercesine yol tarif etmeye çalışan bi süre sonra da ispanyolca anlaşmaya başladığınız sıcak insanlar!  tam da bizim kanımıza uygun hızlı bi şehir burası.

Barselona'da beni etkileyen bişey var, her sokağının ayrı ayrı işlenmiş olması mı bilmiyorum... her binaya uzun uzun bakabilirim burda, nasıl ayrıntılı, nasıl ince düşünülmüş bi şehir burası, dantel gibi biri işlemiş sanki.
Paris'in sanat eserleri gibi değil burda başka bişey var, buldum yaşanmışlık!
Burda yaşamış insanlar, o eskimiş ama bakımlı görüntünün altında yatan şey bu işte, Paris'ten belkide daha romantik bi havası var, Paris'teki koşturmacamın yerini burda dinglinlik aldı, hatta baya yavaşlamak istiyorum zamanda dursun biraz, sanırım burda yaşlanmak istiyorum!

Heryeri gezmek için Barcelona Bus Turistic turlarını seçiyoruz yine, zamanınız da azsa hiç yerleri bulmayla uğraşmazsınız, %100 Barcelona sloganıyla gerçektende 36 noktada durarak heryeri gezdiriyor ama diğer şehirlere göre bu tur biraz pahalı, çok da büyük olmayan Barcelona'da bence kendinizde gezebilirsiniz.

Tamda o 36 durağın daha ilk onundayken o güneşli hava bi gidiyor, yağmur yağmur, sanki durmayacak gibi bi yağmur yağıyor, Barselona'nın bi havasına bi kızına güven olmaz demiş miydim :)

Beni en çok etkileyen yeri Catalunya meydanı, Katalunya Barselona'nın özerk bölgesi hatta kendi dili bile var katalanca, o sokaklarda gündüz gezmek ayrı, gece gezmek ayrı güzel, her sokak başında bi sokak müzisyeni çıkıyor, hepsine dalıp gidiyorum hepsi ayrı konser gibi, müzikle yaşayan bi kent burası, metroya yürürken, metro beklerken ekranda, metronun içinde müzikle gidiyosun evet Barselona seni seçtim!

Catalunya meydanından aşağı doğru yürürsen La Rambas ana caddesine çıkacaksın,mağazalarıyla istiklal caddesi gibi bi cadde, Stradivarius, Zara, Pull and Bear, Bershka gördüm sonunda! bu işi iyi biliyolar.

Catalunya meydanının yukarısında da Gracias bölgesi var ki Gaudi'nin Casa Batllo, Casa Mila'sı bu cadde üzerinde birden balık pulları gibi duvarları ve dalga dalga balkonlarıyla hemen kendini belli ediyor zaten 


sonrada Gaudi'nin en önemli eseri Sagrada Familia var ki gerçekten içi de dışı da baş döndürür!



şuan biri çizse "hadi canım kolonlar gerçekten de böyle mi olacak" dersin o kadar ayrıntılı düşünülmüş ki inanmazsın bunun gerçekleşeceğine. Gaudi bu katedrali bitiremeden ölmüş,1882 yılında başlanan kilisenin yapımına hala da devam edildiğini düşünürsek neden buraya "bitmeyen kilise" dendiğini anlarız, bitmeme sebebide Gaudi öldükten sonra onun çizimindeki hayal gücünü tam çözememiş olmaları ve o ölene kadar takır takır işleyen inşaatın günümüz teknolojisine uyarlanamamasıymış, çünkü bu deli- dahi adam zaten kendi çizimlerinede uymadığı ve her adımda yeni şeyler eklediği için şimdi  ağaçların dallarından esinlendiği kolonlarının devamınada onun gibi bi dahinin elinin değmesi gerekiyor sanırım.


Ölümü bile bu kilisenin elinden olmuş zaten,tam 44 yıl ince ince işlemiş kiliseyi sonra yaptığı esere geri geri giderek bakarken tramvayın altında kalarak ölmüş, halk arasında çok şık, giyimine düşkün olarak bilinen Gaudi 'nin sevdiği bikaç kişinin ölümünden sonra delirdiği söyleniyor son on altı yılında bu kilisede yaşamış ve öldüğünde de dilenci sanıldığı için ilgilenilmemiş bile. Bu resimdeki de son yıllarını geçirdiği odası, zaten mezarının da burda olması Sagrada Familia'yı iyice önemli kılıyor.

Marinanın olduğu sahiline inip orda balık yiyip kendinizi Bodrumda hissedebilirsiniz, hmm yemek demişken soslu midyelerinden, Patatas Bravas geleneksel ispanyol patates kızartmasından bide tabiki tapasından denemeden dönmeyin, tapas mı! o kadar çok tapas çeşidi var ki zaten anlamayıp iyi o zaman şunda olive yazıyo zeytinli bişey diyip 5 euroya bi zeytin tabağıylada karşılaşabilirsiniz, kısaca yemek öncesi  biranın yada şarabın yanındaki tüm mezelere tapas deniyor en güzeli bakarak seçilenler, tapas gecesi yapın, bi tabakta benim hatrım için zeytin tabağı alın






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder