25 Kasım 2011 Cuma

bu bir Rynair reklamıdır.



Buraya gelme amacım süper bi master dereci yapıp, adımı tarihe altın harflerle kazımak falan değil, aksine harf marf istemem, ben kendimce, sessizce, huzurluca yaşar, Hej da  der giderim burdan.
Aslıda amaç en başından beri aynı, madem Paris'e değil, Venedik'e değil (evet olabilirdi- sus hiç açma o konuyu) İsveç'e gidiyorum, ingilizceyi bari doğru düzgün konuşalım, gitmişken de bi iki yer gezelim, o kadar gitmişim bari daha da kuzeylerede gideyim bu dünya nerde bitiyomuş onu da görelim. işte bu kadar.

Geldikten sonra tabi hemen öğreniyosun nereye nasıl gidilir. Mesela Karlskrona'dan başka bir ülkeye gitmenin ilk şartı, önce başka bir ülkeye gitmektir :) Yani direk uçuş yok burdan, En yakın Ronneby havalanından sadece Stockholm'e gidebilirsin,Stockholm'den tabiki istediğin heryere... ama onun yerine genelde tercih edilen Kopenhag'a ya da biraz daha yakın Malmö'ye trenle gidip ordan gitmektir.

Rynair, Wizzair, Easyjet gibi ucuz havayolları genelde kurtarıcıdır, hatta Avrupa'da yaşasam İtalya'da bi ev alırdım yazlık niyetine, uçuşlar erken karar verdiğinde 5€, 8€, 10€.  Ben Göteborg'tan Paris'e biletimi 15€'ya aldım mesela.

Ucuz diye mi, insanların çok mu yaşamışlıkları var bilmiyorum ama Rynair deyince hemen bi korkuyolar, Kışın kalkmaz rötar yapar, kanatları donar, hem onlar charter uçak diye diye korkutmaya başlıyolar sizi. Banada bunlar söylendi tabiki.
Ama yinede 15€'ya Paris pek kaçırılcak fırsat değildi. Gerçi sonra aldığım biletlerde, hatta son dakika yaptığım check inlerde bile koltuk numarası vermediklerinde bi için için "hadi bakalım, dolmuş gibi bişey heralde" dedim se de korkma, değilmiş.

Hiç de öle küçük müçük değil 150-200 kişilik uçaklar, koltuk numaran yok ama  tabiki ayakta kalmıyosun:) ve kimse koşa koşa binmiyo bi metrobüs havasıda yok gayet neresi boşsa oturuyosun ve ben Göteborg'tan Paris'e, Paris'ten Barcelona'ya ordanda Stockholm'e Rynair ile gittim. Hepsindede cam kenarında oturdum hatta baktım arkamdaki bebeler vızıldıyo kalktım başka cam kenarına oturdum yani aslında böylesi daha iyiymiş, like!

Ama neden ucuz olduğunu da anladım sanırım, çünkü hava alanları şehirlere çok uzak. Hatta bazı şehirlerde kendi hava alanını kurup oraya indiği için fiyatlar bu kadar ucuz. Sadece Barcelona'daki El Part hava alanı merkezdeydi onun dışındakilerde ayrıca merkeze ulaşmak için uçakla geldiğin kadar yol gidiyosun ve uçağa verdiğin kadar da ona para veriyosun.
Hemen bi örnek;
Göteborg -Paris (BVA) arası uçakla iki saat, fiyat: 15€
Paris hava alanından merkeze ulaşmak airbuslarla iki saat (77km) fiyat 15€ ama Paris'te olmak paha biçilemez:) -tabi bu başka yazının konusu-

Rynair'in diğer ucuz olma sebebi: Bagaj konusu.
Bu fiyatlar yanına sadece el bagajı aldığında geçerli, benimde zaten küçük bi çantam olduğuna göre benim için sorun yok ama tabiki bileti alırken bagaj seçeneği var onu seçersen biraz daha artıyorfiyat o kadar, serbest olan el bagajının ölçüleri 55x40x20 olmalı, ,kamera çantası bile olsa ikinci bir çantayla giremiyosun, hepsi bu çantanın içinde olcak şekilde sadece bir çantayla uçağa binebiliyosun.

Ben ölçüler konusunu netleştirememişim aslında, baya büyük çantalı insanlarda girdi uçağa onlarla, gerçi ben kamera çantam omzumda asılı da girdim ama normalde aklınızda bulunsun eğer el bagajı şartlarına uymazsanız 40€ cezası varmış.

Kısaca bu bir Rynair reklamıdır. Rynair ile hiç bir aksilik yaşamadım Paris'ten Barcelona'ya gidişimizi saymazsak! önce 2 saat rötar yaptı sonrada uçak kalkmadı o kadar :) hava o kadar sisliydi ki hava alanından hiçbir uçak kalkamadı aslında, bizde önce Paris'ten iki saat uzak olan Lille şehrine gittik ordan Barcelonaya geçtik, böylelikle 2 saatte gideceğimiz Barcelonaya nerdeyse 6 saatte gitmiş olduk, tabi bir koca Barselona günü de böylelikle havada geçmiş oldu.

Şimdi yeni bi tur programı yapıyouz ve ben tabiki ilk olarak Rynair'e bakıyorum,hmm sizde check-in inizi yapmayı ve havaalanına giderken çıktılarınızı almayı unutmayın! havalarda görüşürüz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder