30 Eylül 2011 Cuma

ingilizcede 30 gun, 720 saat

Bugun isvece gelisimin 1.ayi, son durumlari veriyorum



English
Listening: derste not so bad, koridorda good
Speaking derste soo baad, koridorda good
Writing: copy paste forewer





İlk hafta insanda bi özguven oluyor bole herkesle bi muhabbet falan, tabi konu basit nerelisin,aa neresinden,daha once hic gitmedim nasil guzelmi oo bi bakmissin baya konusuosun, yolda soruyosun suraya nasil gidebilirimde bilmemne, emlakcida zaten rahatsin soledigin sey ev ariyorum hmm oraya bakabilirim fln,bi anda hersey guzel,baska ulkedesin,turklerle cok takilmicam kararlari veriyosun,ama hayat suprizlerle dolu ve sen plan yaparken yine hayat pispis guluyor.

sonra ikinci hafta siniftaki herkes birbirini tanimis oluyor ve ulkendeki ayrintilari merak ediyorlar ve sorular cogu zaman calismadigin yerlerden geliyor mesela bana oruç tutmanın nasıl birşey olduğunu sordular ve suan sadece sunu biliyorlar hmm gece sabaha karsi kalkiyosun yemek yiyosun sonra bidaha aksama kadar yemek yemeyip dua ediosun.. ?? zaten onlarda baya sasirdilar bu cevaba:)  napiyim hazirliksiz yakalandm, ama simdi sor,bak sor neler anlatirim

Sonra gun gectikce isler zorlasiyor hocalar Avrupa birligi konusunda surekli Turkiye`yi soruyor,hergun ders oldugunu ve dersin adininda Avrupa Birliginin Perspektifi oldugunu dusunursek yasam burda yasanilmaz bir hal aliyor... birak ingilizcesini ben burda surekli turkce makaleler okuyorum once,t am bir aydir avrupa birligi konusunda uzman oldum, ama suan al beni insanlarin arasina koy bi garip bisey oldu baktim buseferde sadece AB konusu hakkinda teklemeden konusabiliyorum ama nerelisin derken takiliyorum,herkesin ingilizce bilmesi beni gerdi, o ozguven kendini önce korkuya sonra yavas yavas bosveeermeye sonrada rahatlamaya birakti

Bisey farkettimki bazi uzmanlik alanlarim var ingilizcede, biri de bedbugslar,yani tahtakurulari, bayaa sey anlatabiliyorum,neden evden tasindik, neden tam 6 saat boyunca butun camasirlarimizi yikayip kizgin kurutuculara attik,bedbugs nedir,ondan nasil kurtulunur hepsini anlatirim su gibi
Ama nereli oldugumu sorsunlar bi dururum.

Sonraki uzmanlik alanim hastaliklar,geldigimden beri talihsizlik birakmadi pesimi, okulda en cok ugradigim yer "nurse room" resmen ingilizcemi hemsireyle gelistirdim, bu ne isirigidir,tahtakurusuyla kene arasindaki farklar nelerdir hepsini anlatirim, bu haftada kolumu abajurun lambasiyla yakmam ve yanigin hergun baska sekiller alip sismesi,morarmasi,acilmasiyla bununlada ilgili saglam bilgilerim oldu, mesela yaniga buz koymicakmissin normal su altinda tam 20dakika bekleticekmissin, kremi sadece yanik yeniyken surebilirmissin ve sonra mutlaka orayi sargiyla kapatnaliymissin,suan sargili kolumla student helpin dedigi gibi cok cool geziyorum, herkes ooo noldu dio ve ben uzmanlik alanimi gene konusturuyorum ama sonra ee istanbulun neresinden demesinler die cool cool yanlarindan ayrilip baskalarina anlatmaya devam ediyorum

student hepten bir arkadas nezaman beni gorse ve nasil gidio isvec dese ters ters bakip ya kolumu, ya bocek isiriklarimi yada bocek kabusundan uyuyamadigim icin dagilmis saclarimi gosteriyorum, o da her gordugunde isvec hakkinda izlenimlerimi sormaya devam ediyordu ki bugun isvec`ten donerken eminim burasi icin iyi seyler yazmayacaksin bize dedi bende kitap yazicam bu konuda dedim sonrada zaten suan blog yaziyorum ordada sikayet ediyorum isveci, ama turkce deyince o da google translate kullanarak okuyacagini soledi, hi piotr :) google translate iyi cevirmiyordur eminim, baya akici bi dille yaziyordum oysaki:) oysaki mi? Bunu nasil cevireceksim bakalim google translate:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder