27 Mayıs 2011 Cuma

Erasmusa niyet ettin ve başladın araştırmaya...

Erasmus olayı başlı başına bir hikaye
Henüz bende adım 3te falanım ama en azından oraya kadar anlatiyim ve sonra devam edebilelim.

ERASMUS- Adım 1- Karar Aşaması

Erasmusa niyet ettin ve başladın araştırmaya...

İlk olarak o başta kurduğun Venedik'te gondolda gezme, Eyfel'de çimlere uzanma hayallerini bir unut, çünkü koordinatörün hangi ülkelerle ikili anlaşma yapmışsa onlardan birini seçiyorsun.

Ben Yıldız Teknik Üniveristesinde yüksek lisansta gitmeye karar veren çılgınlardanım.
Lisanstayken hayat daha kolay oluyo ama yükseklisansta artık alıştığın düzenini, işini ve paranı bırakıp gitmen gerekiyor. Yaş da ilerlemiş oluyor, sorumluluklar, hayaller hepsi birbirine karışıyor. Karar vermek benim için zor oldu, hmm şeey hatta daha karar olmadı bile diyebilirim, her an vazgeçebilirim.

Herşeyden vazgeçip, işi parayı bir kenara atıp, verilecek az buçuk hibeyle yine üniversite yaşantısına geri dönmeye karar verdiysen eğer Erasmusu şansa bırakmayacaksın! bunu ben adım 3te falan anladığım için ben şansa bıraktım tabi.
Koordinatörüm uyuşuk, tembel, lazy, umarsız ve benzeri bir çok kelimeyi içinde barındırdığından anlaştığı ülkeler yüksek lisans için Bulgaristan,İsveç ve Polonya'ydı.
Seç seçebilirsen.

Benim o ilk heyecanım, "giderim tabi nolcak" diye gaza gelmelerim ve hevesim kursağımda kaldı ülkeleri görünce.
1 yıl Venedikli gibi yaşayacağım diye düşünürken, hayalimin Venedik'i de Roma'sı da yine 1er haftalık tatil planlarında kaldı bi anda.

Yazının Dilemması: İşini şansa bırakma.
Hangi ülkeye gitmek istiyorsan hocanın seçtiği ülkeleri beklemeden internet sitelerinden Erasmus ile ilgili ulaşabileceğin sitelere mail at mutlaka.
Ben bu ülkeleri tahmin etmediğim için Erasmus olayını hocaya bırakmıştım ve kendim anlaşmak için de çok geç kalmıştım.Ve 3 ülkeden İsveçi seçtim.

Bulgaristan: ı-ı cık, çok yakın, sanki baya kapı komşusu gibi Erasmus'a oraya gidilir mi?

Polonya: En ucuz hava alanlarının olduğu ülkelerden biriymiş, Önceliklerden biri Avrupa ülkelerini gezmek tamam da, Polonya daha az gelişmiş bir ülke gibi ve halk Polonya'da lehçe konuşuyormuş anlaşmak zormuş - elendi

Ve İsveç: Blekinge Üniversitesi - Blekinge Institute of Technology
lk izlenimim çoook uzak çoook soğuk Avrupa'ya çoook alakasız
orası Kutup Kutup!
Ama araştırınca Blekinge Üniversitesi iyi bir üniversiteymiş, halkın %90ı İngilizce konuşuyormuş, İngilizce için  daha ideal

İsveç... Hadi başkent olsa iyi,, Güneyinde bir kasaba... KARLSKRONA...
Nolur beni şaşırt Karlskrona

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder